Instagram

Vorige maand volgde ik een online cursus over het waardevol invullen van mijn Stories op Instagram. Voor degene onder ons welke Instragram nog niet zo goed kennen: Stories zijn korte verhalen van 15 seconden op de ‘Instagram’ app, welke 24 uur blijven staan nadat je deze gedeeld ofwel ‘gepost’ hebt.

Mijn doel op Instagram is mijn volgers informeren, inspireren en een kijkje achter de schermen te geven. Zelf vind ik het prettig om te weten welke persoon er achter een bedrijfsnaam verscholen zit. Stories laten je iets meer horen en zien en dit maakt het toch net even iets persoonlijker.

Omdat de informatie uit deze cursus niet alleen interessant is voor ondernemers, maar ook voor privégebruikers, wil ik daar in dit blog kort op ingaan. Iets minder interieurgerelateerd dus, maar met een plan waar ik als bedrijf heen wil gaan op Instagram en een meerwaarde voor iedereen die zijn volgers iets mee wil geven zonder zich te gaan vervelen.

Waardevolle content op social media

Iedere gebruiker van Instagram zal het wel herkennen. Je hebt pauze, bent klaar met werken, of hebt even tijd om te ontspannen en pakt je telefoon erbij. Even kijken wat Instagram vandaag te brengen heeft.

Dit kunnen leuke foto’s (posts) met verhalen zijn, maar ook korte filmpjes (stories) eventueel aangevuld met bewegende gif-bestandjes om het iets op te leuken. Vooral dit laatste is kenmerkend en is in de basis ook helemaal niet verkeerd. Alleen… hoe zorg je er nu voor dat het niet te veel bewegende icoontjes worden en degene die jou volgen al na je tweede story afhaken om vervolgens door te swipen naar het volgende verhaal?

Cursus #longstoryshort

Na het volgen van de cursus #longstoryshort bij Celine Charlotte viel bij mij het kwartje. Zij legt daar o.a. uit wat waardevolle content is en hoe je dit het beste kunt toepassen in je stories. Of je nu als privégebruiker of ondernemer gebruik maakt van Instagram.

Deze cursus was -hoe toepasselijk- te volgen op Instagram, via een afgeschermde groep. Hier plaatste zij op vaste momenten nieuwe modules, zodat deze stap voor stap te doorlopen waren. In het verlengde van deze module mocht je vrijwillig de opdracht uitvoeren, of niet. Geheel naar eigen behoefte dus. En zo is eigenlijk de gehele cursus: Celine neemt je mee in een overzichtelijk proces en geeft goede tips om aan de slag te kunnen, maar wel op je eigen tempo en niveau. Zie je het even niet zitten? Pak het dan later op. Komt het vandaag niet uit? Dan kun je morgen of over een week ook gewoon aan de slag zonder het gevoel te hebben achter te lopen.

Tijdens de life-sessies waarin je vragen kunt stellen aan haar is het wel prettig om up tot date te zijn, maar ook deze worden opgenomen en kun je later terugkijken, zodat je niets misloopt van wat besproken is.

Vernieuwde cursus

De cursus welke ik volgde was een Nederlandse variant en werd voor het laatst in het Nederlands gegeven. Gelukkig is nu een Engelse variant in het leven geroepen, welke exact hetzelfde in elkaar zit, maar uiteraard in het Engels gegeven zal worden. Deze start maandag 2 november 2020, al kun je altijd nog later instromen. Om deel te mogen nemen hoef je niet Engels te zijn, als je het maar kunt verstaan.

Als je het mij vraagt is deze cursus echt een aanrader als je Instagram waardevol wilt kunnen inzetten voor je volgers.

Meld je aan via deze button

#affiliate